23. oktober 2008

Paulo Coelho: ČAROVNICA IZ PORTOBELLA

Delo, ki je vredno svojega avtorja. Paulo Coelho je izjemen pisec, svetovno priznan, priljubljen in izredno uspešen avtor, saj je prevajan v najmanj 65 jezikov v 150 državah. Čarovnica iz Portobella je knjiga, ki ima inovativno zgradbo, o glavni junakinji govorijo namreč vsi drugi, ki so jo spoznali, z njo prijateljevali, bili njeni krušni in pravi starši, prijatelji, učitelji, učenci. Skozi pripovedovanje in oči drugih ugledamo zanimivo osebnost Athene oz. Sherine. Vsi občudovalci avtorja bodo prišli na svoj račun.

Odlomek:.." Povem ti primer s pticami: predstavlja si jato ptic v letu. Koliko ptic vidiš? Enajst, devetnajst, pet? Imaš sicer neko idejo, toda natančnega števila ne veš. Torej, od kod ta ideja? Nekdo jo je postavil tja. Nekdo, ki točno ve za število ptic, dreves, kamnov, rož. Nekdo, ki te v teh delčkih sekunde obvlada in ti pokaže svojo moč.

Ti si to, kar verjameš, da si.

Ne se ponavljati kot ti ljudje, ki verjamejo v "pozitivno mišljenje", da si ljubljena, da si močna sposobna. Tega ti ni treba govoriti, ti to že veš. In ko dvomiš-in mislim, da se ti mora v tej fazi evolucije to mnogokrat zgoditi-, stori, kar sem ti svetovala. Namesto, da poskušaš prikazati, da si boljša, kot si misliš, se enostavno smej. Smej se svojim skrbem, svoji negotovosti. Jemlji svojo tesnobo na šaljiv način."...

..."Napolnila sem bele praznine svoje preteklosti, ko sem šla iskat svojo biološko mamo. Imam dovolj denarja, da lahko tri leta preživim brez dela in samo uživam življenje, pa vseeno nisem zadovoljna! počutim se nesrečno, krivo, kajti Bog me je blagoslovil s tragedijami, ki sem jih premagala, in čudeži, ki sem jih častila, pa še vedno nisem zadovoljna. Vedno hočem več."...

... "Toda pozabila si na Hero, eno izmed potomk tvoje izbrane boginje. Hera je najbolj pomembna, ker je najbolj praktična. Vlada nebesom in zemlji, letnim časom in neurjem. Po mnenju Grkov, kot si jih navajala, je Mlečna cesta, ki jo gledamo na nebu, narejena iz mleka njenih prsi. Lepe prsi, rečeno mimogrede, kajti vsemogočno Zevs je spremenil svojo podobo, spremenil se je v ptiča samo zato, da jo je lahko ljubil, ne da bi ga zavrnila."..." Hera je odkrila veliko prevaro in prisilila Zevsa, da se je z njo poročil. Toda po poročnem obredu se je veliki kralj Olimpa vrnil k prejšnjemu življenju playboya, zalezoval je vse boginje on navadne ženske, na katere je naletel. Hera pa mu je ostala zvetsa: namesto, da bi obdolžila moža, je dejala ženskam naj se lepše obnašajo."...

..."Potrebujete intelektualno razlago? Vam jo dam: spremembe so potrebne takrat, ko delamo nekaj, kar je v nasprotju, absolutno v nasprotju z vsem, kar smo bili do sedaj navajeni."...

..."Pred tuširanjem je navila glasbo na ves glas, tisto s tolkali (pove mi, da ji je uspelo dobiti kopijo), in rekla, mi je, naj me ne skrbi zaradi sosedov:preveč skrbimo zaradi njih in nikoli ne živimo lastnih življenj."...


Ljubljana : V. B. Z., 267 str., 2007.

1 komentar:

Anonimni pravi ...

super knjiga, jo priporočam vsem,jo berem sem že skoraj na polovici in res vsa dela Pabla C. so (vsaj meni) naboljša dela na svetu.