31. oktober 2009

Amélie Nothomb: METAFIZIKA CEVI

Avtorica spada med najbolj brane sodobne pisatelje. Njen nagrajeni roman ( grand prix Francoske akademije za najboljši roman leta) S strahospoštovanjem je preveden tudi v slovenščino. Metafizika cevi je avtobiografsko delo o ranem otroštvu (med 2,5 in 3 leta) na Japonskem, kjer je bil njen oče konzul. Napisano duhovito, sproščeno, z otroško neposrednostjo. Knjiga ima nešteto bleščečih ocen po različnih blogih ljubiteljev knjig.

ODLOMKI:
..."Kadar bog potrebuje kraj, ki naj bi simboliziral zemeljsko srečo, se ne odloči ne za samotni otok, ne za plažo z mivko, ne za polje zrelega žita, ne za zeleneči alpski pašnik: izbere vrt. "... (str. 43)
..."Po navadi ljudi sprašujejo, kaj so hoteli postati, ko so bili majhni. V mojem primeru bi bilo zanimivo vprašati moje starše: njihovi odgovori bi prikazali natančno podobo tega, kar nisem hotela postati nikoli.

Ko sem bila stara tri leta, so razglasili, da sem navdušena za gojenje krapov. Ko sem bila stara sedem let, si razglasili, da sem se slovesno odločila, da se bom posvetila diplomatski karieri. Pri mojih dvanajstih letih so bili vse bolj prepričani,, da bo njihova potomka politična voditeljica. In ko sem dopolnila sedemnajsto leto, so se odločili, da bom družinska odvetnica.
Včasih sem jih vprašala, od kod jim te čudne predstave. Odgovorili so mi vedno enako hladnokrvno, da "se to to vidi" in da "tako vsi mislijo" . In ko sem hotela slišati, kdo so ti "vsi", so odgovorili:

"Kako kdo, vsi vendar!"

Njihovim dobrim namenom ni kazalo ugovarjati." (str. 93-94)


Ljubljana : Vale-Novak, 2002; 110 str. ; Zbirka Knjige na metre

Ni komentarjev: