2. junij 2015

dr. Susan Forward in Craig Buck: STRUPENI STARŠI

 Podnaslov dela je Rešite se boleče zapuščine staršev in zaživite svoje življenje. V kolikor nimate s starši idealnih odnosov ali pa so to celo " strupeni odnosi", je to knjiga, ki vam lahko pomaga. V prvem delu so opisane tako krute izkušnje "otrok", da se vam bodo vaše verjetno zazdele idealne. V drugem delu imate navedene konkretne postopke in nasvete, kako si pomagati.   

ODLOMKI:
..."Straši  v nas posejejo seme - misli in čustva- ki raste z nami. V nekaterih družinah je to seme ljubezni, spoštovanja in samostojnosti. V številnih drugih so posejana semena strahu, dolžnosti in krivde. " ...( str.12)

..."ponovno poudarjam, da se morate naučiti uporabljati neobrambne odgovore, zlasti pri strupenih starših. S takšnimi odgovori vam bo uspelo prekinit krog napada, umika, obrabe in bega.
  Pri vsakdanjih pogovorih lahko poskusite z naslednjimi naobrambnimi fazami:
  • Res?
  • Da, razumem.
  • Zanimivo.
  • Vsekakor imaš pravico do svojega mnenja.
  • Žal mi je, da se ne strinjaš.
  • Dovoli, da o tem razmislim.
  • Zakaj se ne bi pogovorila, ko ne boš več tako razburjen?
  • Žal mi je, da si prizadet. ( str. 208)
"Soočanje v pismu poteka podobno kot pogovor. Oba začnite s z besedami: "Povedal ti bom nekaj stvari, ki ti jih nisem še nikoli. "Oba morata obsegati štiri glavne točke:
  1. To si mi naredil.
  2. Tako sem se ob tem počutil.
  3. Tako je to vplivalo na moje življenje.
  4. To zdaj želim od tebe. 
Ugotovila sem, da dajejo te štiri točke trdno osnovo za vse vrste soočanj. V tem okviru je zajeto vse, kar je potrebno povedati. Pomagal vam bo, da vaše soočenje ne bo razvodenelo on neuspešno. " ( str. 237)

Tangram, 2001; 315 str.

Ni komentarjev: