15. avgust 2008

Robert Anson Heinlein: VRATA V POLETJE

Robrt Heinlein je bil 25 let na čelu znanstvene fantastike poleg Asimova, Clarka itd... V knjigi je še delo Neprijetni poklic Jonatana Hoaga.

"Leonardo da Vinci, mož, ki je delil Ikarove sanje in izdelal »umetno ptico«, razmišljal in snoval »obleko in masko« za sprehajanje pod vodo in še marsikaj, je bil toliko pred svojim časom, da ga je pisateljski sanjač Robert Heinlein v romanu Vrata v poletje prelevil v sodobnega študenta Leonarda Vincenta in ga z malce nezanesljivim časovnim strojem kot prostovoljnega poskusnega zajčka poslal za več sto let v preteklost, kjer je postal – Leonardo da Vinci!" citat iz http://www.playboy.si/branje/clanki/rekel_je_da_se_bo_vrnil_in_obljubo_drzal_ze_drugic-14272.aspx

Odlomek:
..."V mislih sem imel napravo, ki bi bila sposobna opravljati vsa hišna dela, čiščenje, in kuhanje, gotovo, pa tudi resnično zahtevna dela, kot je previjanje dojenčka ali menjava traku pisalnem stroju. Želel sem , da bi si družina, namesto cele črede hišnih pomočnic in okenskih Williejev ali varušk Nancy in vrtnarjev Gusov, lahko kupila za ceno, no recimo, dobrega avtomobila, en sam stroj, ki bi bil enakovreden kitajskemu služabniku, o katerem smo sicer vsi brali, ki ga pa nihče iz moje generacije ni videl na lastne oči.

Če bi se mi to posrečilo, bi bila to Druga gospodinjska revolucija, ki bi dokončno osvobodila žensko njihove tisočletne sužnosti. Hotel sem ovreči staro reklo, da "ženskemu delu nikdar ni konca. " Gospodinjstvo je eno samo ponavljajoče se in odvečno garanje: inženirja v meni je to užalilo." ...
..." Vidite, šele včeraj sem prišel iz globokega sna..."Vseeno mi je šlo na jetra. "Spet eden tistih, kaj? Ni mi jasno, kako so naši stari očetje prišli na misel, da so napotili ves svoj gnoj k nam. Poslednja stvar, ki jo mesto potrebuje, so ljudje... še posebno take, ki že v svojem času niso mogli shajati. Najraje bi vas naložil na čevelj in poslal nazaj v leto, iz katerega ste že prišli, s sporočilom, da prihodnost, o kateri sanjate, ni, ponavljam, ni tlakovana z zlatom."...


Tehniška založba Slovenije, 1976; 335 str.

Ni komentarjev: