26. april 2009

Pausch, Randy in Zaslow, Jeffrey : ZADNJE PREDAVANJE

Tragična usoda Randya Pauscha, profesorja na univerzi Carnegie Mellon, ki izve, da ima raka na trebušni slinavki in da mu je v najboljšem primeru ostalo 5 mesecev življenja, ne pusti nikogar ravnodušnega. Njegova ideja, da bo v svojem zadnjem predavanju na univerzi govoril o življenju, da bi lahko zapustil modrosti in nasvete, do katerih je prišel svojim trem otrokom in ženi, je botrovala nastanku knjige. Začel je svoje zadnje predavanje z naslovom Kako zares uresničiti otroške sanje. Na huronski stoječ pozdravni aplavz je odgovoril z besedami: »Naj si tole zaslužim.« Iz publike se je zaslišalo: »Saj ste si že.« Nato je naredil še nekaj sklec, da bi pokazal, v kako dobri formi je.

Slovito zadnje predavanje Randyja Pauscha, ki si ga je ogledalo že preko 9 milijonov ljudi in po katerem je nastala knjiga si lahko ogledate tukaj http://www.seniorji.info/MOJA_KNJIZNICA_Vabilo_na_Zadnje_predavanje_A


»Kart, ki jih dobimo v roke, ni mogoče zamenjati, od nas pa je odvisno, kako bomo igrali.« Randy Pausch

Odlomki:..." Kamniti zidovi ustavijo tiste, ki si nečesa ne želijo dovolj močno. Tam so zato, da ustavijo tiste druge." (str.76)


..."Veliko preveč ljudi vse življenje tarna zaradi svojih težav. Vedno sem bil prepričan, da bi ljudje presenečeno odkrili, da se lahko stvari odlično iztečejo, če bi le desetino energije, ki jo vložijo v tarnanje, porabili za reševanje težav. " (str.137)


..."Povedal sem ji, da nimam noč proti jogi in meditaciji, da pa se mi zdi bolj pametno odstraniti vzrok bolezni. Simptoma sta bila stres in tesnoba, vzrok bolezni pa dolgovi. "Kaj če bi ob torkih zvečer raje honorarno delala in nekaj časa ne bi hodila na jogo?" sem ji predlagal. To je bilo zanjo pravo razsvetljenje. Ubogala je moj nasvet. O torkih zvečer je začela delati v restavraciji in kmalu odplačala dolgove. Potem se je vrnila na jogo in zares olajšano dihala." (str.139)


..."Opazil sem, da se precej ljudi velik dneva obremenjuje s tem, kaj drugi mislijo o njih. Če nikogar ne bi skrbelo, kaj drugim roji po glavi, bi bili v zasebnem in poklicnem življenju učinkovitejši kar za 33 odstotkov." (str.140)


..."V vsakem človeku poiščite dobro...Takole je razmišljal: če te kdo jezi in spravlja v obup, je razlog morda samo v tem, da mu nisi dal dovolj časa.

Posvaril me je, da je marsikdaj treba imeti veliko potrpežljivosti-včasih leta in leta."Toda na kocu, " je dodal, "vsakdo razkrije svojo dobro plat.Skoraj ni človeka, ki je ne bi imel. Samo čakaj. Nazadnje se bo le prikazala." (str.144)


Prava opravičila so sestavljena iz treh delov:

1. Kar sem storil, je bilo narobe.

2. Žal mi je, ker si prizadet.

3. Kako se lahko odkupim?

Da lahko se najde kdo, ki vas bo pri tretji točki poskušal izkoristiti. Večina pa jih bo iskreno vesela vašega poskusa, da se odkupite. Morda vam bodo naložili kakšno manjšo preprosto odkupnino. Največkrat pa se bodo še sami potrudili, da čim prej zgladite nesoglasje. ( str.166)

Ljubljana : Mladinska knjiga, 2008;215 str.

Ni komentarjev: