19. oktober 2009

Ray Kluun: VDOVEC

"Odprite knjigo in knjiga bo odprla vas." (spojni list). Vdovec je knjiga, do katere se boste opredelili, ker bo knjiga odprla vas. Je enako provokativna kot je bila prva knjiga: Pride ženska k zdravniku samo, da smo nanjo tokrat bolj pripravljene, ker Stijna že poznamo kot nepoboljšljivega ženskarja oziroma skakalca čez plot. Vsekakor avtor hoče kovati železo, dokler je vroče. Vdovec je namreč nekako logično nadaljevanje prej omenjene knjige. Upam pa, da ne bo napisal še tretjega dela in tako do konca razvrednotil prvega. Stijn je zdaj že vdovec, ki se v tem delu odpravi s hčerko v Avstralijo, da bi sestavil svoje življenje, da bi se našel.

Najbolj šovinistična izjava v knjigi pa je ta, da glavni junak Stijn ves čas ponavalja: "Skrbel bom za tvojo hčerko, Carmen." Hudiča, kot da to ni tudi njegova hčer oziroma njuna hčer. V moški glavi pa zadeva kaže tako: "Ne, ne. To je bila hčer Carmen, za katero moram revež poskrbeti." Jasno, da takoj potrebuje drugo mamo za hčer. Predvidljivo. Ki jo bo on tako zelo ljubil, da jo bo spet varal. Carmen je morala umreti, da je pogrunatal, da jo je ljubil.


ODLOMKI: ..."Namesto, da bi jo varal manj ali sploh ne več, sem samega sebe prepričal, da me muči monofobija: strah pred monogamnim življenjem, katerega posledica je nujna potreba po prešuštvu.

Zdaj, deset let kasneje, začenjam dojemati, česa sem se zares bal.

Na smrt me je bilo strah ljubezni.

Prvič v življenju me je imela ženska popolnoma v šahu. Tako sem se bal, da bi izgubil Carmen, da sem pač sam prevzel iniciativo in to ljubezen korak za korakom uničeval z največjim možnim številom afer z drugimi ženskami. In potem sem moral samo še počakati na milostni udarec.

Kjer se je tisti Novozelandec ustavil in dal sebi in ženi priložnost, da se skupaj predati ljubezni, bi bil sam še naprej bežal, dokler ne bi popolnoma uničil ljubezni. Začenjam se zavedati, da bi, če bi Carmen ostala zdrava, sam nekega dne pobegnil na svobodo. Med enim od skokov čez plot bi se neizogibno zaljubil in potem bi zbežal k drugi ženski, ker zveza s Carmen "itak nič več ne pomeni". Hopla, naslednjemu koncu nasproti.

Naj zveni še tako čudno: Pravzaprav moram biti raku hvaležen.

Rak je rešil najino ljubezen.".... str. 296-297

Ljubljana : Mladinska knjiga, 2009; 325 str. ; Zbirka Oddih

Ni komentarjev: