13. januar 2012

Miha Mazzini: TELESNI ČUVAJ


Roman, ki ima presenetljiv obrat. Zgodba se odvije v tednu dni v Berlinu. Po žanru sicer kriminalka, a v resnici presežek le- te.

ODLOMKI:
..."Predstavljal sem si, kako se je s Tonijem in Aleksandrom pač naučil živeti, kot z blagima motnjama; nekdo drug je bil pač kaznovan s plešavostjo in potnimi nogami, recimo. Maestro ju je imel samo za osebna natakarja. Česa več itak nista bila sposobna. Prilagodil sem se in ju jemal kot tuji nadlogi, ki se me ne tičeta." ... ( str. 15)
..."Že prej sem skrival, koliko stvari me zanima. Nagonsko sem vedel, kar sem doumel pozneje- od izuma tekočega traku, za katerim vsak delavec dela samo eno opravilo, je podobna miselnost obveljala na splošno.; v življenju naj se vsakdo ukvarja in zanima samo in zgolj za eno stvar. Omejenost je dobila svoje ime; pravijo ji specializacija." (str. 28)
..." Le bral sem vedno manj, zadnji dve leti nič več. Nazadnje sem prebiral zgodovinske študije, literaturo sem opustil že prej, Pravijo, da je roman najboljši način za zamenjavo telesa. Bereš in za nekaj ur si nekdo drug, s tujimi čustvi, občutki, razmišljanji."... ( str. 31)
..." Junaki, s katerimi naj bi se poistovetil in ob njih doživljal katarzo, me ne zanimajo; še več, gnusijo se mi - hočem tuj pogled na misli in čustva, hočem nekaj povsem drugačnega od svojih misli in čustev, da se zdrznem in zgrozim. Zagnusila se mi j za priliznjena umetnost- če hoče kurbo, jo naročim pri agenciji, ne pa v knjigarni.
Vsak si mora izbrati svoj način crkavanja in moja izbira je bilo čakanje s spanjem. Pri mojem zdravju bo verjetno trajalo precej dolgo, a saj se ne mudi. Spanje ne zahteva nikakršnega truda." ( str. 32)
..."Maestro mi je dal ključ od stanovanja takoj po odpustu iz sirotišnice; idealna lokacija: v ogromnem bloku, ki ga je vlada postavila namesto barakarskega naselja. Stanovalci so poskrbeli za zaključni obrat: blok so spremenili v ogromno sestavljanko samih barak, le zloženih v nadstropja." ...( str. 33)
..."Ste opazili, da so prenosni telefoni spremenili pozdrav iz 'Halo, kako si?' v 'Halo, kje si?' " ...
( str. 127)

DZS, 2004, 306 str.

Ni komentarjev: