14. november 2012

Paulo Coelho: DEMON IN GOSPODIČNA PRYM

Odlomek:
  " -Ko je Leonardo da Vinci zasnoval to sliko, je naletel na veliko težavo: moral je naslikati Dobro , portret Jezusa Kristusa in Zlo, tega v podobi Judeža, Jezusovega prijatelja, ki ga je izdal med večerjo. Sredi dela je moral odnehati, ker ni našel idealnih modelov.
   Nekega dne, ko je poslušal cerkveni zbor, je opazil dečka, ki je bil popolna podoba Jezusa Kristusa. Povabila ga je v svoj atelje in njegove poteze vnesel v mnoge študije in skice.
   Minila so tri leta. "Zadnja večerja " je bila skoraj končana toda da Vinci še vedno ni našel idealnega modela za Judeža. Kardinal, odgovoren za tisto cerkev, je pritiskal nanj, naj vendar že dokonča sliko.
    Po dolgem iskanju pa je slikar naletel na prezgodaj ostarelega mladeniča, razcapanega, pijanega, ki je ležal v nekem jarku mestne kanalizacije. Mimoidoče je prosil, na mi pomagajo, in z veliko muko so ga odnesli naravnost v cerkev, saj ni bilo več časa za osnutke. Berač ni vedel, kaj se dogaja.: ljudje, ki so ga privlekli do tja, so ga čvrsto držali pokonci, medtem ko je da vinci prerisoval linije okrutnosti, greha, sebičnosti, ki si se tako dobro kazale na tistem obrazu.
   Ko je končal, je berač že nekoliko streznjen odrl oči in pred seboj zagledal sliko. Z mešanico strahu in žalosti je izdavil:
    "To sliko sem že videl!"
    " Kdaj?" ga je presenečeno vprašal da Vinci.
     "Pred tremi leti, preden sem vse izgubil. Ko sem pel v zboru in je bilo moje življenje polno sanj, me je neki slikar povabil, da mu poziram kot model za obraz Jezusa Kristusa."  ( str. 38)

Ljubljana: V.B.Z., 2003, (Izbrana dela Paula Coelha)

Ni komentarjev: