23. december 2014

dr. Miha Mazzini: ROJENI ZA ZGODBE

Ne morem si pomagati, ampak Mazzini me vedno znova navduši. V kolumnah, v romanih. Všeč mi je preprosto vse. Izrazoslovje, zgodba še tam, kjer naj je ne bi bilo, način pripovedovanja. Fascinira me.Ostanimo  torej pri knjigi.

ODLOMKI:

..." David Navon je raziskoval hitrost opažanja (slika 2). Črko A poiščemo  s pomočjo ožje pozornosti ( leva možganska polovica) črko H pa s širšo pozornostjo( desna) . Navon je ugotovil,  da je širša pozornost hitrejša od ožje (( Heilman 2005; str. 42)- kar je razumljivo. Čeprav se bo zrno odkotalilo in izgubilo, bo življenje prineslo še kakšno možnost. Če spregledamo plenilca, pa ne." ( str. 50)

... "Kot je zapisal Pascal, razpeti smo med neskončnostima atoma in vesolja."  (Po McGilchrist, 2009, 210), (str. 62)

..." Ustvarjalnost katerekoli vrste je nemogoče, če ne preseže vgrajenih rutin. "Upam, da nimam zdrave pameti,"je zapisal Bertrand Russell. ( Young, 2010, 413).
   Človeški možgani zavzemajo 2 odstotka telesne tež, porabijo pa 20 odstotkov energije (Boyd , 2009, 38) oziroma natančneje kot naprava s 14 W moč i(Llinás, 20002,94). Večina generacij je preživela v časih skrajnega pomanjkanja , kjer vsaka kalorija šteje. Ena od teorij pravi, da so neandertalci izumrli zato, ker so dnevno potrebovali od 100 do 350 kalorij več kot ljudje (Scientific American , članek The Mysterious Downfall  of the Neandertals, avgust, 2009), kar je v težkih časih razlika  med življenjem in smrtjo. Pri tem ne smemo pozabiti, kako težko je bilo priti do kalorij. Pri plemenu ! Kung so naračunali izplen stotih kalorij za eno uro lova. ( Gregory, 2004, 230) "... ( str.70)

..." Kot obstajajo avtorji, ki niso sposobni narediti celostne umetnine, tako obstajajo bralci, ki je ne bi bili sposobni sprejeti kot celoto, ampak le po elementih. Pred leti mi je pisala gospa in mi povedala, kako razočarana je nad mojimi romani,v katerih ni zapletenih podredij, ki jih razpleta kot v ugankarskem kotičku. Spet drugi bralci ostanejo le pri zvenu, ne zanima jih smisel povedanega, in tako dalje. Podobno lahko gledalec filma opazuje zgolj posebne učinke ali kadriranje, osvetlitev ali masko itd. " ( str. 112-113)
 

eBesede, 2012;237

Ni komentarjev: