25. junij 2011

Julian Barnes: LJUBEZEN ETC.

Zanimiv ljubezenski trikotnik med Oliverjem, Stuartom in Gillian. Gillian je bila najprej poročena s Stuartom, potem pa z Oliverjem. Vendar se življenje čudno obrača. Stuart se vrne iz Amerike in misli, da si Gillian zasluži kaj več. Najmanj njega. Vendar v življenju ni nič tako kot se zdi.


Izvirno. Vse nastopajoče osebe pripovedujejo svojo zgodbo tako kot brali samo odgovore novinarskih vprašanj pri intervjuju. Resnic je veliko. najmanj toliko kot protagonistov.


Domiselna je tudi naslovnica.




ODLOMKI: ..."Prava izdajstva se dogajajo med prijatelji, med tistimi, ki jih imate radi. Prijateljstvo in ljubezen, naj bi delala ljudi boljše, ne? Jaz nimam takšnih izkušenj. Zaupanje vodi k izdajstvu. Lahko celo rečete, da zaupanje privablja izdajstvo. To sem videl, to sem se takrat naučil. Takšna je moja zgodba doslej. " ...(str. 14)

..." Vsakdo ima koga, ali delček koga, ali pričakovanje koga, ali spomin na koga, ki ga ali kar zavrže ali izda, potem ko sreča gospoda, gospodično, tovarišico ali v tem primeru gospo Pravo. "... (str. 15)

..."Tisti, ki pozabljajo svojo zgodovino, so obsojeni na to, da jo ponavljajo." ... ( str. 19)

..."Skratka, bil je eden tistih značilnih zakonskih prizorov, ko se na pol pogovoriš, nato pa sprejmeš odločitev na podlagi vsega, o čemer nisi govoril." ...( str. 24)

..."So obdobja, ko se umetnik se sramuje igrati svoje večne vloge prejemnika miloščine. Vez med umetnostjo in trpljenjem je pozlačena vrvica, ki lahko včasih malo preveč tišči." ( str. 55)


..." Je zvest Gillian? Ne povejte mi, če poznate odgovor. Seveda upam, da ji je. Pa ne zaradi tega, kar mislite vi- ker je moja hči in ker je nezvestoba napačna. Ne mislim, da bi bilo to sabo za Oliverja. Veliko soprogov- in soprog- ki jih prešuštvo razvedri, da laže prenašajo svoje življenje. Kdo je že rekel, da so zakonske verige tako težke, da so včasih potrebni trije, da jih prenašajo? Vendar Oliver po mojem ni takšen. Ne govorim o krivdi, govorim o sovraštvu do sebe, ker je nekaj povsem drugega. " ( str. 83)


Mladinska knjiga, 2002; 217 str. (Zbirka Zenit)

Ni komentarjev: