27. februar 2014

Drago Jančar: TO NOČ SEM JO VIDEL

Pretresljiv roman, napisan izvrstno, tako kot vsa Jančarjeva dela. Ne preseneča, da je za roman To noč sem jo videl prejel leta 2011 nagrado kresnik. 
Drago Jančar je najbolj prevajan slovenski pisatelj. Njegova dela so prevedena v angleščino, francoščino, nemščino, ruščino, italijanščino, hrvaščino, madržarščino, ukrajinski jezik in še bi lahko naštevali.


ODLOMEK:
..."Mogoče smo ga malo polomili, kot je rekel tovariš Janko kralj pred štirinjastimi dnevi, ko sem ga obiskal v Ljubljani. Nismo imeli dovolj trdnih dokazov, to je res. Toda razumeti je treba, da smo bili mladi in nori od nenehnih bojev, preganjali so nas kot zveri, kot je tudi rekel tovariš Janko, in mi smo včasih morali neusmiljeno usekati nazaj. Prav je imel. Moj sin Janko, ki nosi ime mojega prijtelja, bo razumel, ko mu bom to nekoč povedal. Da smo znali in morali usekati nazaj. Ne tega, kaj se je zgodilo z grajskima v lovski koči, tega mu ni treba vedeti. Dovolj je, če ve, kar je zapisano v knjigah, ki jih imam na polici, bila sta justificirana. Naj ve, da smo bili ves čas med življenjem in smrtjo, ves čas v tisti uri, ko ne veš, ali je noč ali dan. Ko na eni strani še visi lunin krajec, na drugi pa že vstaja sonce. Ko sem bil mlad, sem se v taki uri odpravljal na košnjo in gledal pod nebo, ali se od kod podijo kakšni oblaki. Takrat bo tudi razumel, moj sin, zakaj imam na steni tisto, kot on pravi, malarijo, in zakaj včasih sam sedim s kozarcem vina v rokah med tovariši, ki jih več ni. Kakor ni več Janka, ki smo ga danes pokopali in njegovo drobno truplo leži v krsti, v naši zmeraj hladni zemlji." (str. 189)


Modrijan, 1. izd. 3. natis, 2011; 189 str. 
 

Ni komentarjev: